Studenti a rodiče

Poradenství a prevence

Školní poradenské pracoviště

Poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, studentům, zákonným zástupcům nezletilých žáků a pedagogům. Pracoviště garantuje důvěrnost jednání a zaručuje ochranu osobních dat klientů

Cíl školního poradenského pracoviště:

  • zkvalitnit sociální klima školy
  • pomoc při řešení výukových i osobních problémů
  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky a studenty s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
  • prevence a řešení problémového chování a sociálně patologických jevů
  • připravit podmínky a rozšířit možnosti inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • kariérové poradenství (studium VOŠ, VŠ, uplatnění na trhu práce)

Výchovné poradenství

Mgr. Ivana Pinkasová
Email: ivana.pinkasova@szs.agel.cz
Telefon: +420 721 055 207
Případně schránka důvěry - umístěna ve škole v prostoru spojovací chodby za toaletami
Konzultační hodiny:
čtvrtek 11.30 - 12.20
a dále kdykoli během dne, zejména ve čtvrtek dle domluvy.

 

Výchovná poradkyně  poskytuje specifické poradenské služby žákům, jejich rodičům i ostatním pedagogům. Činnost výchovné poradkyně je týmová, probíhá pod přímým vedením ředitele školy. Kompetence výchovné poradkyně se pohybuje v několika oblastech

Oblast preventivní

  • Možnost individuálních konzultací – předcházení problémů s učením, osobní rozvrh.
  • Preventivní působení v oblasti adaptace na nový třídní kolektiv, adaptace na studium na střední škole.

Oblast metodická

  • Sjednocuje diagnostickou činnost třídních učitelů, metodická pomoc.
  • Informuje pedagogy o změnách plynoucích z přijetí nového školského zákona, zejména o problematice vyhlášky 27/2016 sb., která nově vymezuje práci s žáky se SVP
  • Informuje o zavádění inkluzivního vzdělávání do systému školy
  • Metodicky pomáhá při uplatňování podpůrných opatření 1. stupně, koordinuje vypracování a poskytování „Plánů pedagogické podpory“.
  • Metodicky pomáhá při uplatňování podpůrných opatření 2. – 5. stupně.
  • Koordinuje vypracování IVP pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Podává informace rodičům žáků a ostatním pedagogům o činnosti školního poradenského pracoviště a informuje o možnosti využití odborných služeb pracoviště.
  •  Organizuje besedy s odborníky různých oborů podle zájmu a potřeb vyučujících

Oblast práce s žáky s výukovými a výchovnými problémy

  • Pomáhá třídním učitelům při vyhledávání a sledování problematických žáků, navrhuje na další péči o tyto žáky
  • Pomáhá pedagogům při shromažďování podkladů pro psychologická a speciálně pedagogická vyšetření.
  • Navrhuje vyšetření v PPP nebo ve SPC žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Provádí diagnostickou činnost u žáků, u kterých se objevují potíže v oblasti vzdělávací, výchovné a sociální.

Oblast spolupráce s institucemi

  • Spolupracuje s PPP, SPC a SVP.
  • Spolupracuje s OSPOD.
  • Spolupracuje s policií ČR.

Informační činnost

  • Prezentuje působení výchovných poradců na škole – třídní schůzky, třídní schůzky budoucích prvních ročníků.
  • Prezentuje oblast výchovného poradenství v rámci dnů otevřených dveří.

Metodik prevence

Mgr. Ivana Pinkasová
Email: ivana.pinkasova@szs.agel.cz
Telefon: +420 721 055 207
Případně schránka důvěry - umístěna ve škole v prostoru spojovací chodby za toaletami
Konzultační hodiny:
čtvrtek 11.30 - 12.20
a dále kdykoli během dne, zejména ve čtvrtek dle domluvy.

Činnost školního metodika prevence

  • Vytváří a realizuje Minimální preventivní program školy – sleduje rizika vzniku a projevy sociálně patologických jevů na půdě školy, navrhuje jejich řešení
  • Zajišťuje a koordinuje aktivity zaměřené na prevenci záškoláctví, závislostí, šikany, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů
  • Monitoruje výskyt sociálně patologických jevů u žáků, spolupracuje s třídními učiteli
  • Provádí poradenskou činnost žákům a jejich rodičům, spolupracuje při řešení rizikového chování
  • Poskytování informační a metodické materiály jak žákům a rodičům, tak ostatním vyučujícím
  • Zvyšuje informovanost pedagogických pracovníků o problematice rizikového chování žáků